martedì 28 ottobre 2008

NUFERI


In perioda in care am fost acasa, am trecut prin fata unei cofetarii care sincer cred ca s-a deschis acum 4 ani, daca nu gresesc. Bine m-am plimbat mai prin toate cofetariile din oras, dar ce mi-a placet cel mai mult au fost prajiturile astea. Cum sunt foarte buna la copiat si la simtit gusturile, am incercat si eu sa fac ceva, adica sa ma apropii de gustul prajiturii originale. Sper sa fi reusit cat de cat, pt ca la aspect sunt identice cu cele din orasul meu.

Ingrediente:

BLAT: -12 oua

-12 lg zahar

-12 lg faina

Am facut cate un blat din 4 oua: am separat albusele de galbenuse. Am mixat galbenusele cu zaharul, apoi am adaugat 2 lg de faina, am adaugat si albusele batute spuma tare, apoi inca 2 lg de faina. Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt, apoi am bagat totul la cuptorul deja cald la 175 de grade pt cca 15 minute. Apoi am repetat aceeasi operatie cu celelalte 2 blaturi.

SIROP: -100ml apa

-100 gr zahar

-1 fiola esenta de vanilie

-100 ml suc de ananas

Am pus la fiert siropul de ananas impreuna cu apa si zaharul, le-am lasat sa dea un clocot apoi am lasat la racit iar la urma am adaugat esenta de vanilie.

CREMA :-1 ou

-4 lg zahar

-150 ml lapte

-500 ml frisca lichida

-kiwi

-piersici

-capsuni

-ananas

EXTRA: -300 gr ciocolata amaruie

-125 ml frisca lichida

-putin colorant rosu si verde

-cirese confiate

-sirop verde in tub pt ornat

Am mixat oul cu zaharul, am adaugat laptele si le-am pus pe foc mic pana s-a ingrosat putin compozitia, dar fara sa fiaba. Am lasat deoparte sa sa raceasca putin apoi am adaugat frisca batuta. Am impartit compozitia in 2 parti egale si in una dintre compozitii am pus putin colorant verde iar in cealalta putin colorant rosu ca sa ii dea o culoare dulce, placuta la vedere.

MONTAREA PRAJITURII:

In tava in care am copt blaturile, am pus mai intai pelicola alimentara de plastic. Am pus primul blat apoi am insiropat dar fara sa exagerez cu siropul. Am pus prima crema roz, apoi am pus bucatele de fructe taiate cubulete mici. Am acoperit cu cel de-al doilea blat, am insiropat, apoi am pus crema verde si iar cubulete de fructe. Am pus apoi ce-al de-al treilea si ultimul blat, am acoperit cu pelicola si am lasat la frigider de seara si pana dimineata. A doua zi am pus un platou pe tava si am rasturnat prajitura, astfel incat partea roz sa fie deasupra. Am taiat apoi prajitura in cuburi de cca 6 cm fiecare.

Am luat o foaie de hartie de copt si am inconjurat un cub de prajitura cu ea, astfel incat sa vad masura prajiturii. Apoi am luat foaia si folosindu.ma de un pahar am desenat cerculete sub forma de munte. Am topit ciocolata si am facut forme peste desen. Am lasat sa se raceasca putin, astfel incat ciocolata sa se intareasca cat de cat dar inca sa mai fie maleabila, apoi am inconjurat cubuletele cu ea. Am bagat apoi repede cubuletele la frigider si le-am lasat pt cca 15 minute. Am scos apoi prajitura, am batut cele 125 ml de frisca si am facut ciufuri de frisca peste prajitura, cu grija sa nu rup grilajul de ciocolata. Am facut apoi forme cu siropul de ornat verde, apoi am pus cate jumatate de cireasa confiata. Si aceasta este rezultatul!

POFTA BUNA!

2 commenti:

Amalia ha detto...

Atia foarte frumosi ti-au iesit, adevarata maestra ! a-mi voie sa te adaug pe lista mea de culinarese.O saptamana frumoasa sa ai si spor la gatit !

Narnia ha detto...

Mor dupa nuferii astia, habar nu am cum sunt la gust, dar tare fain arata cu hainuta aia delicata din ciocolata. :)