martedì 28 luglio 2009

AMOUR EN ROUGE....



am participat la concurs....cu.."Amour en Rouge"... inghetata de vanilie intr-un cearceaf de caramel pe un strat de dulceata de capsuni, totul sarutat de cativa fulgi de cocos....
dar sa incepem...
am preparat din timp, 2 conuri din hartie pergament.
Ingheta de vanilie:
-85 gr zahar
-1 lingurita si jumatate de amidon de porumb
-5 galbenuse
-500 ml lapte
-200 ml iaurt

extra zahar pentru caramel, putin ulei pentru conul de hartie

am mixat foarte bine galbenusele cu zaharul, am adaugat amidonul si putin lapte ca sa il subtiez. deoparte am fiert laptele cu o pastaie de vanilie si apoi am pus peste amestecul de galbenuse, amestecand usor. am pus din nou totul in cratita in care am fiert laptele, am pus din noula fiert pana s-a ingrosat bine. apoi am luat de pe foc si am adaugat iaurtul. am pus apoi acest ameste in conul cel mai mic sila congelator 3 ore.... atentie in schimb pt ca vor iesi mult mai multe conuri de inghetata decat am spus eu, eu am facut doarunul pentru exemplu.
am luat apoi celalalt con maimare si l-am umezit cu ulei, am facutcaramelul si m-am jucat deasupra hartiei pergament. atentie in schimb pentru ca temperatura caramelului este foarte mare!
apoi am "montat" inghetata...am scos cu mare grija conul de caramel si pe o farfurie pe care am rasturnat putina dulceata de capsuni, am asezat conul de caramel, am scos apoi din frigider si conul de inghetat si l-am pus cu grija in interiorul celui de caramel, am pus o lingurita de dulceata de capsuni deasupra si apoi am sarutat totul cu niste fulgi de caramel...

p.s. atentie: este un desert ce se vrea servit imediat dupa ce a fost montat! daca nu, caramelul se va topi!
et voila:

5 commenti:

Craita ha detto...

un mic premiu pentru o super gospodina,te astept sa-ti ridici premiul,cu drag.

VertAnge ha detto...

Ce bine arata! Felicitari!

Anonimo ha detto...

Draga Iulia
super, as vrea mici detalii pentru prezentare )grilaj de zahar) continua esti super bunaaa
Mimi

Giulia ha detto...

mimi,multumesc pt complimente si scuza-ma ca iti raspund abia acum dar nu am mai avut timpul necesar pt blog....
uite ai aici,reteta in imagini. sper sa iti fie de folos...
http://www.culinar.ro/forum/continut/Tehnici-ustensile-ingrediente/23278/con-din-caramel-si-poate-si-alte-decoratiuni-tot-din-caramel-D/

Narnia ha detto...

Am venit sa-ti urez sarbatori fericite si un an nou care sa-ti aduca sanatate, bunastare, dragoste intelegere si ce iti doresti mai mult !

Cu drag, Narnia.